دانشمندان آمریکایی تعداد میلیونی میکروب‌ها و باکتری‌هایی را که با ورود مهمان به خانه وارد می‌شود، تخمین زده‌اند اما در عین حال اعلام کرده‌اند که این میکروب‌ها اغلب بی‌آزار و حتی مفید هستند.

سلامت نیوز:دانشمندان آمریکایی تعداد میلیونی میکروب‌ها و باکتری‌هایی را که با ورود مهمان به خانه وارد می‌شود، تخمین زده‌اند اما در عین حال اعلام کرده‌اند که این میکروب‌ها اغلب بی‌آزار و حتی مفید هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، پژوهشگران دانشگاه شیکاگو اعلام کرده‌اند که لازم نیست چندان بابت میکروب‌هایی که میهمانان وارد خانه‌تان می‌کنند، نگران باشید. آنها ضمن پژوهشی به بررسی تعداد میکروب‌هایی که هر شخص میهمان وارد خانه می‌کند، پرداخته‌اند و نوع باکتری‌ها را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

البته باید در نظر داشت که این پژوهش در آمریکا انجام شده که طبق رسم، میهمانان نیز مثل اعضای خانواده در اغلب فضاهای عمومی خانه با کفشی که در بیرون از خانه بر پا داشته‌اند، وارد می‌شوند و احتمالاً تعداد باکتری‌های وارد شده با مهمان در فرهنگ‌های شرقی و ایران به مراتب کمتر از تعداد ذکر شده است.به گزارش futurity.org بر اساس مطالعات پژوهشگران دانشگاه شیکاگو هر فرد خانواده میهمان، دوستان یا همسایگان که به خانه‌ای وارد می‌شوند، در هر ساعت 38 میلیون سلول باکتری در آن خانه پراکنده می‌کنند.

حتی اگر مهمان مستقیما وارد آشپزخانه شود و جلوی دهان و بینی خود را بگیرد، در هر 60 دقیقه 10 میلیون باکتری فقط از طریق پوست او وارد خانه می‌شود. با این حال به گفته جک آ. گیلبرت، استادیار بوم‌شناسی و تکامل دانشگاه شیکاگو، لازم نیست چندان نگرانی از این بابت به دل راه بدهیم.گیلبرت که سال‌های طولانی به پژوهش در مورد تجمعات میکروبی در طبیعت و محیط‌های مصنوعی پرداخته است، می‌گوید: «تقریباً در مورد همه میکروب‌هایی که دوستان و خانواده سخاوتمندانه نصیب ما می‌کنند، نمی‌توان گفت که آنها مضر هستند.

احتمالاً این میکروب‌ها به شیوه‌های مختلف و متعدد برای ما سودمند هستند.»به گفته این پژوهشگر محیط بیش از حد بهداشتی و ضدعفونی شده ما باعث شده است که از اجداد کشاورزمان که دائم با انواع گیاهان و جانوران در تماس بوده‌اند، ضعیف‌تر باشیم، چون بدن آنها با چنین تغییراتی سازگار بوده است. وی معتقد است که با دعوت دوستان و خانواده به خانه و تبدیل این کار به یک عادت مستمر می‌توانیم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha